3 časté chyby webů. Najdete se mezi nimi?
Internet je v současné době plný nejen kvalitních, ale i těch méně kvalitních webových stránek. Často se u nich přitom objevují určité chyby, kterým se však lze snadno vyhnout. Jaké to jsou?
Chybějící rozcestník
Statistiky mluví jasně. Uvádí se, že lidé na úvodní stránce webu (tedy homepage) tráví velmi málo času. Obvykle se jedná o maximálně 20 vteřin. Je tomu z toho důvodu, že na web přichází s cílem najít nějakou informaci.
Úvodní stránka webu by proto měla sloužit jako takový rozcestník, který uživatele velmi rychle navede dovnitř webu. A díky tomu se dostane právě k té informaci, pro kterou si k vám přišel.
Vzhledem k tomu se vyplatí na homepage umístit rozcestník na všechny nebo ty nejdůležitější informace uvnitř webu. Díky tomu nebudou muset návštěvníci vše složitě hledat.
TIP: Nechte si vytvořit profesionální e-shop či web, který prodá vaše produkty nebo služby.
Nekvalitní obsah
Na webových stránkách se často objevuje nekvalitní obsah. Jak jej poznáte? Třeba tak, že zahrnuje pouze výčet toho, co děláte. Nebo tak, že jste při jeho tvorbě vůbec nepracovali s analýzou vašeho typického zákazníka.
Kvalitní obsah se totiž zaměřuje právě na potřeby, problémy, touhy a sny vašeho zákazníka. Poskytuje veškeré relevantní informace, které jsou třeba pro provedení rozhodnutí. A také odbourává případné obavy před provedením poptávky či objednávky.
Samozřejmostí by poté měl být obsah bez jazykových a gramatických chyb. Překlepy a hrubky totiž výrazně snižují důvěryhodnost vašeho webu, potažmo vaší firmy. Lze proto doporučit, abyste si na texty najali profesionálního korektora či korektorku.
Neužitečné zápatí webu
Zápatím vaše webová stránka končí. A pokud k němu zákazník došel a neprovedl požadovanou akci (například poptávku vašich služeb), pak není zcela rozhodnutý. Vaším cílem je proto do zápatí zahrnout takové prvky, abyste jej na webu udrželi, nebo abyste na něj získali kontakt.
Zápatí může obsahovat například odkazy na příbuzný obsah či jiné užitečné informace. Součástí dále může být rychlý kontakt (telefon a e-mail) a možnost položit dotaz.
Cílem zápatí zkrátka je udržet zákazníka na webu tak dlouho, aby našel přesně to, co hledá. Také byste mu měli prostřednictvím zápatí poskytnout doplňující informace, díky kterým se bude moct snáze rozhodnout. A nezapomeňte mu dát možnost zeptat se vás, na co potřebuje.
Více informací o tvorbě webových stránek najdete na www.mdwebdesign.cz.