3 tipy, jak řešit problém s filtrem pevných částic
V první řadě si napíšeme, co je filtr pevných částic a jak funguje?
Filtr pevných částic tvoří drobné keramické nebo kovové sítko. Toto sítko je umístěno v oceli tělese na trase výfukového systému, hned za turbem. Úkolem filtru pevných částic je zachycení drobných částic sazí v prostoru sítka. Přičemž k jejich prohoření by mělo dojít při plynulé jízdě mimo město. Tento filtr se nazývá také DPF filtr nebo FAP filtr.
Pokud se vám ucpal DPF filtr tak máte až 3 možnosti jak řešit tento problém.
1. Odstranění DPF filtru.
Probíhá tak, že se filtr rozřízne a násilím se vymlátí pevné keramické jádro. Následně je nutné odpojit v řídící jednotce všechny snímače, které sbírají hodnoty z DPF filtru. Výhodou je, že dobře odstraněný filtr nebude dělat problémy. Nevýhodou je, že většina firem to neumí dobře udělat. Tím pádem zůstane celé auto nepojízdné nebo bude dělat problémy. Další nevýhodou je, že se auto z pohledu zákona stane nepojízdné. Pokud totiž vozidlo bylo sériově vybaveno DPF filtrem, tak tam tento filtr musí být. V opačném případě je nezpůsobilé jízdy po komunikacích. Toto odstranění je také neekologické, nakolik vaši nejbližší budou muset vdechovat saze z vašeho vozu.
2. Repasování DPF filtru
Jedná se o chemický roztok, jehož úkolem je rozpustit jemné částice sazí v prostoru ještě jemnějšího sítka. Roztok sice saze rozpustí, jenže sítko je tak jemné, že ho nedokážete tlakem horké vody vyčistit. Vždy zůstanou jemné saze v prostoru kanálků. Životnost takového čištění je velmi krátká. A hlavně je to drahý proces, nakolik je nutné zaplatit chemické rozpouštědlo, jakož i práci mechanika, který filtr vyjme.
3. Koupě nového DPF filtru
Vzhledem k poklesu cen nových DPF filtrů je koupě nového DPF filtru momentálně asi nejlepší řešení. Koupí nového kusu získáte stav nového filtru. Aktuální ceny nových DPF filtrů začínají na úrovni cca 9000 Kč. Výborné je, že v dnešní době se dají ceny podívat i online.
Například na stránce www.DPFffap.cz