3 tipy, jak se odlišit od konkurence
Cílem marketingové snahy je odlišit se od konkurence. Způsobů, jak vyniknout, upoutat pozornost a zároveň zvýšit svou důvěryhodnost, je hned celá řada. Jak tedy zapracovat na své konkurenční výhodě?
Vyberte si své zaměření a držte se ho
Jak se říká, když se snažíte vyhovět všem, ve skutečnosti nevyhovíte nikomu. A přesně totéž platí i ve sféře byznysu. Přizpůsobte tomu svůj byznysový model. Komu můžete pomoci? Možná prodáváte produkty pro maminky ve třetím trimestru, možná vytváříte reklamní kampaně pro právnické firmy, nebo máte tetovací salon a specializujete se na určitý styl tetování. Nebojte se vybrat si pouze jeden směr a pamatujte si, že nikdo nemůže nabídnout vše. Specializace na určitou sféru navíc vzbuzuje důvěryhodnost, což vám může pomoci získat nové zákazníky.
Dejte své značce tvář a hlas
Slyšeli jste už o důležitosti korporátní identity? Korporátní identita je v postatě tváří značky. Při jejím návrhu neřešíte pouze logo, ale také barvy, které budete používat napříč všemi vizuály a marketingovými kanály, nebo font na web a do propagačních materiálů. Jelikož fonty i barvy mají psychologický efekt, určitě si o jejich významu a emocích, které vyvolávají, něco nastudujte.
Nezapomeňte také dát své značce ten správný hlas. Ten byste měli přizpůsobit cílové skupině. V současnosti lidé oceňují personalizovanou komunikaci. Stanovte si proto ten správný komunikační tón. Nebojte se znít neformálně, hravě, ležérně nebo odvážně. Pokud nevíte, kde začít, zkuste prozkoumat komunikační tóny známých značek. Podívejte se na jejich webové stránky, sociální sítě, přihlaste se k odběru newsletteru. A sami uvidíte, že postupně začnete slyšet hlas vaší vlastní značky.
Myslete na marketing
A samozřejmě nezapomínejte ani na marketing. Pracujte na SEO, tedy optimalizaci pro vyhledávače,, propagaci na sociálních sítích a PPC reklamě. Budujte povědomí a silnou pozici v online světě, což vám zaručeně pomůže při získávání konkurenční výhody a odlišení se od konkurence.