Jak úspěšně transformovat firmu na dopravce balíků?
Úspěšně přeměnit rostoucí podnikání své firmy? To se povedlo během koronaviru několika společnostem. Jedna ale nad všechny vyniká.
Během pandemie se musela celá řada firem přizpůsobit novým pořádkům. Některé to nezvládly, jiné to zase udělaly příkladně. Jako ukázkový bychom mohli označit přerod firmy Liftago, která se i přes vysoké ztráty rozrostla v nové oblasti přepravy.
Doprava balíků
Pozemní přeprava provedená touto firmou loni výrazně klesla. Jak ukazují statistiky, hodnota zprostředkovaných služeb loni klesla o 34 % na 265 milionů korun. V porovnání s minulým obdobím tak společnost zaznamenala významné ztráty v desítkách milionech korun. Na druhou stranu se ale dařilo v jiných oblastech, do kterých se rozhodli lidé z této společnosti vrhnout po hlavě.
Původně plánovaný růst v podobě 50% nárůstu tržeb alespoň částečně zalátala přeprava zásilek do zahraničí a v tuzemsku. Dá se tedy říct, že z platformy pro přepravu lidí se v podstatě ze dne na den stala platforma pro doručování zásilek. Společnost přitom hlásí velice dobrá čísla. V minulém roce posloužila více než půl milionu zákazníků. Počet přepravených zásilek tedy loni vzrostl o astronomických 6 tisíc procent.
Veřejně prospěšná pomoc
Přeprava zásilky do zahraničí a v tuzemsku tedy zaznamenala velký úspěch. A to především během vánočního období, kdy celá řada zajetých dopravců nestíhala. Velké internetové obchody kvůli omezením ze strany dopravců museli hledat nové partnery, což se vyplatilo i nově přetransformované firmě Liftago.
Vyplatil se také optimalizovaný přístup k doručování. Podle slov ředitele a spoluzakladatele firmy totiž trasa jednoho řidiče obsahovala 49 zásilek. To nedostatečný počet na to, aby dokázal doručit zboží v daném čase. To se ukázalo jako prospěšné i při pomoci s dopravou jídla nebo dalšího potřebného zboží jako je zdravotní materiál nebo ochranné pomůcky pro seniory či samoživitelky.