Efektivní použití zákaznické karty
Přemýšlíte o možnosti vytvoření zákaznických karet pro své klienty? Chcete, aby vám zákaznické karty přivedly co nejvíce stálých zákazníků? Zjistěte, jak vytvořit karty, které budou efektivně podporovat váš prodej a vaše zákazníky motivovat k dalšímu nákupu.
Zákaznické karty jsou v poslední době velice oblíbenou marketingovou strategií obchodů. Jde o velice jednoduchý způsob udržení si věrnosti zákazníka a podpory prodeje.
Obsah článku
Co jsou zákaznické karty
Plastová karta dává možnost klientovi po jejím získání čerpat různé výhody, získávat slevy a bonusy. Karta dává možnost buďto trvalé slevy nebo je systém založený na sbírání bodů, které je možno, po dosažení určité hranice, proměnit za slevu nebo získat nějaký bonus. Na kartě mohou být uvedené kontaktní udaje zákazníka nebo může být anonymní.
Uvažujete o zákaznických kartách?
Než začnete se zákaznickými kartami, je třeba si odpovědět na několik otázek:
1. Potřebujete zákaznické karty?
Jednoduchost celého vytvoření karet a jejich používání vede k tomu, že vlastní zákaznické karty mají již všichni prodejci, i ti, kteří to vůbec nepotřebují. Výsledkem pak může být zbytečná přítěž nejen pro vás, ale i pro samotné zákazníky. Jsou vaše služby nebo produkty v širokém okolí jedinečné? Máte obchod na hlavní ulici, uprostřed sídliště, nebo jiném frekventovaném místě? V takové situaci je kartový systém pro vaše zákazníky i vás zbytečný. O zákaznických kartách je třeba přemýšlet v dlouhodobé perspektivě. Skutečně se vám karty vyplatí?
2. Co od karet očekáváte?
Chcete, vytvořit fungující kartový systém, který vám bude podporovat prodej a přivádět stálé i nové zákazníky? Nebo se chcete pouze odlišit od své konkurence? Zvýšit exkluzivitu svého podniku? Aby vám kartový systém přinášel výhod, které od něho očekáváte, je třeba celý systém dobře promyslet a nastavit. Probrat si všechny možnosti z dlouhodobého hlediska. Kromě toho je také důležité stanovit, zda karty nabízet každému zákazníkovi nebo pouze vybraným, splňující určité kritéria. Vytvoření fungujícího kartového systému není nijak snadné a je vhodné si uvědomit, že již vytvořený systém není jen tak snadné upustit. Ale v případě fungujícího programu zákaznických karet, si zajistíte dlouhodobou podporu prodeje a spokojené vracející se zákazníky.
3. Co nabízet?
Vaše nabídka musí být především lákavá pro zákazníky, ale zároveň pro vás výhodná. Aby jste mohli označit kartový systém za dobře fungující, pak je důležité, aby vámi nabízená výhoda skutečně zákazníky přiváděla. Je zbytečné tvořit kartový systém, který je pro vaše klienty nezajímavý. Záleží na výši slevy a rychlosti jejího využití. Pokud zákaznická karta nabízí jednotnou slevu, pak je třeba, aby tato sleva byla pr zákazníka znatelná. 3% už nikoho v dnešní době slevových portálů neuchvátí! I v případě sbírání bodů je třeba určité rychlosti. Zákazníka nebude bavit sbírat body dlouho, aniž by je mohl využít. Umožněte čerpání bodů v krátké pro zákazníka dohledné době. Systém je třeba nastavit tak, aby zákazníka byla pro zákazníka věrnost výhodná.
Zákaznické karty a fungování
Zákaznické karty jsou velice oblíbeným způsobem nalákání zákazníků. Kartový systém už není volbou pouze velkých řetězců, ale i jednotlivých prodejců. Výsledkem jsou plné peněženky karet snad každého nakupujícího. Jeden nákup v mnoha případech znamená novou zákaznickou kartu. Tento systém způsobuje doslova inflaci v kartových systémech. V dnešní době již nestačí, aby klient kartičku pouze měl a toto vlastnictví ho nalákalo k nákupu. Použití karty musí být skutečně výhodné. Dnes už nestačí, aby zákazníci vaší kartičku pouze měli.