Jak správně poptat ppc reklamu a jak poznat, že “tady“ jste správně?
Čtěte, jak poptat placenou reklamu a poznat, že spolupracujete s těmi správnými lidmi, firmou. Dáme vám ověřené tipy.
Asi nejčastější poptávka na ppc kampaň vypadá takto: “Poptávám ppc pro své stránky. Pošlete mi nabídku.“
Už tady vás budu muset zastavit, placená reklama totiž není vůbec nic univerzálního, nastavení kampaní a jejich následná správa jsou pro každý e-shop jiné a různě náročné i drahé. Vše se odvíjí od celkové náročnosti.
Hledat zkušeného ppc specialistu s referencemi a levným ceníkem nestačí. Toto jsou čtyři důležité body poptávky ppc reklamy.
Obsah článku
Buďte konkrétní
Každý ppc odborník potřebuje vědět, jakého rozsahu má inzerce být, co je priorita, co je váš cíl? Jistě, že samotný web nabídne pár základních informací a dá tak určitou představu:
– o rozsahu kampaně (k propagaci salónu pedikúry bude potřeba jen pár desítek slov, zatímco v případě velkého e-shopu se sportovním vybavením to budou celé desetitísíce klíčových frází),
– o shodě s pravidly ppc publikace (obchod se zbraněmi propagovat tímto způsobem nelze, není co dál řešit)
– a dává specialistovi jakýsi stavební kámen pro zvolení strategie (např. zajímavá, ale málo hledaná služba namíří práci hlavně na obsahovou síť namísto vyhledávání).
Připravte si také odpovědi na otázky typu: Jak funguje váš byznys? Jaké máte konkurenční výhody? Jak dobře stránky konvertují?
Nebojte se říct, kolik je váš budget
Jakmile přijde řeč na peníze, neberte to jako signál pro vyhýbavé odpovědi. V případě placené reklamy prostě musíte s otázkou rozpočtu počítat. Opravdu nejde o to, aby si vás firma otipovala a zjistila tak, kolik z vás půjde vytáhnout. O penězích mluvte otevřeně, není nutné, a ani to vlastně nejde, dělat tajnosti.
Máte-li nějaké rozpočtové omezení, ovlivní to strategii celé reklamní kampaně. Může se stát, že výše budgetu nebude ke splnění vašich cílů prostřednictvím ppc reklamy reálná.
Ppc reklama svépomocí bývá většinou jeden velký, neefektivní a drahý chaos. Oslovte profesionály a začněte na placené reklamě vydělávat. Více na: ppcprofits.cz
Sdělte své cíle
Reálné cíle jsou klíčové pro dobře vedenou ppc správu a jsou rovněž jasným kritériem celkové úspěšnosti kampaně. Proto se snažte o co nejjasnější definici svých cílů. Nejde vám o to mít jen běžící kampaň. Vy chcete vydělávat, dlouhodobě získávat nové klienty, odběratele a zvyšovat návštěvnost webu.
Ujasněte si, kolik je vaše marže, jaké jsou vaše aktuální obchodní postupy pro získání obratů a zisků. Mějte jasno, kolik si za přivedeného zákazníka můžete dovolit zaplatit.
V jakém případě budete mít chuť radostí vyskočit do vzduchu? Představte své ideály ppc specialistovi.
Kde poptat?
Jednoduše, dobrý tvůrce ppc vám vytvoří to, co bude pro vás nejlepší. Dlouhodobě to bude fungovat. Spokojenost tak bude na obou stranách. Špatný dodavatel poskytne to, co objednáte, aniž by poradil, opravil vaše laické představy. Výsledek nebude hitparáda a vy budete muset brzo řešit poptávku znova.
Osobně mám dobré zkušenosti jak s odborníky na volné noze, tak třeba s firmou ppcprofits.cz