Kdy nejdříve vyhodnocovat PPC kampaň?
Spustili jste právě rozsáhlou PPC kampaň a už hoříte nedočkavostí, kdy se dostaví první výsledky? Nebuďte hned zklamaní, pokud si na ně budete muset chvíli počkat – PPC reklama potřebuje čas, aby zasáhla cílené publikum a aby potenciální zákazníci měli čas na konverzi. Z několika desítek prokliků se nedají dělat žádné závěry.
Na výsledky budete muset počkat
PPC audit se nesnažte uspěchat. Čím víc dat se vám podaří nasbírat, tím lépe. Pokud samozřejmě vidíte, že kampaň nikam nevede, nemá smysl do ní cpát další a další peníze, avšak z čistě časového hlediska byste měli s hodnocením úspěšnosti počkat minimálně týden, spíš déle. Nezapomínejte, že nákupní chování zákazníků se v průběhu týdne rapidně mění.
Zároveň je třeba mít na paměti, že celý první měsíc bývá výkonnostně nejslabší. Berte ho proto jako testovací období, kdy se budete snažit inzerovat co nejvíce svých zboží nebo služeb, nebo alespoň to, o čem si myslíte, že bude mít úspěch. Pro vyhodnocení se používají klíčové ukazatele výkonnosti (KPI). Díky nim se dají upravovat jak celé kampaně, tak jednotlivé segmenty nebo klíčová slova.
Průběžné úpravy
To samozřejmě neznamená, že byste kampaň měli nechat několik týdnů bez povšimnutí. Určitě je namístě hledat průběžně možné příčiny toho, proč nefunguje tak, jak jste očekávali. Dopátrat se jich ale nemusí být vůbec jednoduché, protože těch příčin je obrovská spousta. Možná je chyba ve špatně zvolených klíčových slovech, reklama není dostatečně zajímavá, aby na ni uživatelé reagovali, zaměřili jste špatnou cílovou skupinu nebo třeba špatně postavený web, kdy návštěvníci sice na reklamu kliknou, ale od konverze je odradí nepřehledné stránky.
Jinými slovy, když kampaň nefunguje podle vašich představ, neuchylujte se hned k jejímu vypnutí nebo snížení rozpočtu. Zkuste spíš snížit cenu za proklik, čímž získáte za stejné peníze více návštěvnosti, a tím i více dat k dalšímu vyhodnocování.
Co může ukázat PPC audit?
- Efektivita a náklady na kampaně: PPC audit může odhalit, jak efektivně jsou vaše kampaně nastaveny, jaké klíčová slova a kanály přinášejí nejlepší výsledky, a jaké jsou náklady na jedno kliknutí a konverzi. To může pomoci při optimalizaci kampaní a snížení nákladů.
- Kvalita stránky a uživatelská zkušenost: PPC audit může zhodnotit kvalitu vaší landing stránky a uživatelskou zkušenost na vašem webu, což může ovlivnit úspěšnost konverzí. Audit může navrhnout změny, které pomohou zlepšit uživatelskou zkušenost a snížit míru opuštění stránek.
- Relevance klíčových slov: PPC audit může pomoci identifikovat klíčová slova, která nejsou dostatečně relevantní pro vaše produkty nebo služby, a navrhnout nová klíčová slova, která mohou být účinnější.
- Konkurence: PPC audit může poskytnout informace o vaší konkurenci, jako jsou klíčová slova, ceny kliknutí, a další faktory, které mohou ovlivnit vaše kampaně. Toto může pomoci při vytváření strategie pro konkurenční výhodu.
- Obecná strategie: PPC audit může také poskytnout obecnou strategii pro zlepšení vašich PPC kampaní a navrhnout další opatření, která mohou vést ke zlepšení výsledků.