Online business – Jak se stal hipík obchodníkem
Příběh milionáře Kobyho Conrada se mi líbí z několika důvodů – nenajdete v něm žádný zásadní zlom ani žádný geniální nápad, jedno v něm tak nějak samovolně vyplývá z druhého ale hlavně (!) hipík Koby Conrad nedělá nikdy nic, co by ho nebavilo…
NIC NEUMÍM.
Když potkal v 19 letech svoji přítelkyni (před rokem), chodil na college, hrál hodně počítačových her a přemýšlel, čím se bude na škole živit. Založil si spíš pro legraci kanál na Youtube a přítelkyně mu navrhla, ať si udělá stránku na Facebooku. Poslechl ji.
Dnes má na FB velmi sofistikovaný systém stránek, který jim generuje návštěvnost jejich HIPPIES HOPE SHOPU.
Přítelkyně (Emily Eveland) vždycky chtěla podnikat – a protože se jí líbí „hippie“ oblečení, chtěla dělat něco v tomto oboru – jen moc nevěděla co a jak.
Konrád tedy rozjel na FB několik sajtů, čas od času uveřejnil fotku nebo nákres něčeho, co by mohl budoucí shop prodávat, a čekal na odezvy. Sledoval, co se lidem líbí a co ne. Aniž by kdy „čuchl“ k programování anebo marketingu, zjistil, že dodržení pár zásad mu dokáže přinést neskutečně vysokou návštěvnost a oblíbenost.
PAN KONZULTANT
Někdy v té době změnil Facebook algoritmus zveřejňování News Feed – určitě na ten poprask pamatujete.
Spousta zavedených marketingových „specialistů“ protestovala a stěžovala si.
Ale kdepak Koby Conrad – ten napsal pár řádek do online magazínu Business Insider o tom, že stěžovat si nemá smysl, protože většina lidí prostě Facebook neumí používat.
Vedení FB to komentovalo: Konečně promluvil někdo, kdo má všech pět pohromadě.
A začalo být zaděláno na úspěch…
Koby C: Někdy v té době se na mě začali obracet CEO z velkých firem, abych jim pomohl se strategií na Facebooku. Vybral jsem si 10 lidí, se kterými se mi dobře komunikovalo, a s každým jsem strávil mnoho hodin přemýšlením nad nejlepší strategií. Nenechal jsem si nic platit, protože jsem zjistil, že z těchto konzultací si odnáším strašnou spoustu cenných informací a rad – dalo by se říct, že jsem přišel zadarmo k deseti mentorům.
HIPPIES HOPE SHOP
Logickým vyústěním celé předchozí anabáze je spuštění online shopu http://hippieshope.com/
Na jeho vytvoření si nenajal žádnou věhlasnou drahou firmu, ale naučil se (celkem asi 40 hodin) – html, CSS, SEO a stránky si udělal sám.
17.000 „lajků“ proměnil během velmi krátké doby na 150.000 likes. Průměrná cena na 1 like je pro obchody cca 1,07 USD – Conrada vyšel 1 na 0,02 USD.
Po hippies shopu přišel brzy http://motherhempproducts.com/ , http://www.kobyconrad.com/ a http://www.conradfbmanagement.com/ . Všude parádní návštěvnost generovaná z 95% Facebookem.
Pár měsíců po spuštění všech shopů si jeho „mentoři“ kupují v shopech podíl 50% (za cca 120.000 USD) a zakládají fond, ze kterého bude Conrad nakupovat a budovat podobné obchody. Mezitím taky napsal 3 krátké knížky – především Building Social Media velmi doporučuju.
VĚCI MŮŽOU FUNGOVAT
Dnes 20 ti letý Conrad dováží hippies batohy z malé vesničky v Thajsku nebo hipízácké čepice z Peru. Z každého produktu, co prodá, dává pár drobných na jídlo hladovějícím dětem. Kromě toho, že pořád chodí do školy, každý den trochu pracuje (teď už míň než dřív), rád hraje na piano a studuje arabštinu.
Conrad není příští Mark Zuckerberg a ani nemyslím, že by jím chtěl být.
Conrad je něco daleko lepšího – je jedním z nás, co máme velmi limitované technické znalosti a schopnosti, ale to mu nebrání pokusit se udělat vlastní business.
Když jsem tak přemýšlel, co ho odlišuje od nás ostatních, padla mi do oka tahle jeho věta:
„Každý vám řekne, abyste se báli. Abyste se báli, že něco pokazíte, abyste se báli, že věci nebudou fungovat, a abyste se báli lidí, co potkáte online. Nikdo vám ale neřekne, že ve skutečnosti to všechno může velmi dobře fungovat.“
napsal: Pavel Vojíř