Pozáruční oprava iPhone není drahá. Vážně – jen nesmíte do značkového servisu
Jak je to s iPhony a spolehlivostí? Elektronika od Apple Inc. je obecně nadprůměrně spolehlivá, nicméně některé modely jsou na tom podstatně hůř než ostatní. K nejméně poruchovým patří dnes již stařičký 5S, nejporuchovějším byla dle statistik vyhodnocena „šestka“ – do servisu se v průměru podívá každé páté zařízení.
Když se smartphone porouchá v rámci standardní dvouleté záruční lhůty, pak vás cena opravy nemusí zajímat. Přístroj vrátíte prodejci, který ho pošle do autorizovaného servisu, a o nic víc se nestaráte. O něčem jiném může být pozáruční oprava staršího iPhonu – při pohledu na ceníky značkových servisů se nejednomu majiteli jablečného zařízení protočí panenky.
Dobrá zpráva je, že oprava iPhone nemusí být finančně nedostupná záležitost. Stačí se obrátit na neautorizovaný servis – například na tento iPhone servis v Praze. Předsudky musí stranou – přízvisko neautorizovaný či neznačkový většinou nijak nesouvisí s kvalitou servisních prací. Jde pouze o to, že tyto opravny nejsou striktně vázány pokyny ze strany výrobce a realizují i opravy, do kterých by se ve značkovém servisu nepustili. Ve finále díky tomu ušetříte nemalou částku.
Proč iPhone (ne)opravovat svépomocí?
Žijeme v době, kdy se lidé předhánějí v tom, co dokáží opravit doma na koleně. Stačí se trochu porozhlédnout na YouTube, kde jsou k dispozici podrobné návody, podle kterých mohou uživatelé vyměnit prasklé sklo, displej i mnoho jiných dílů. Domácímu opravárenství nahrává i fakt, že náhradní díly na Apple jsou běžně dostupné – stačí si je objednat a pustit se do práce.
Ale pak je zde Vyhláška č. 50/1978 Sb. Českého úřadu bezpečnosti práce a Českého báňského úřadu o odborné způsobilosti v elektrotechnice. Bez příslušné certifikace na sebe berete veškerou odpovědnost, která souvisí se škodami vzniklými při neodborné montáži. Nehledě na to, že se na náhradní díly, poškozené neodbornou montáží, nevztahuje záruka. Za nás raději servis!