PPC reklama je jeden z nejefektivnějších marketingových nástrojů
V současné době je jedním z hlavních prodejních kanálů internetový obchod. V podstatě, ať už prodáváte cokoliv, bez online prodejny se neobejdete, protože každým rokem se zvyšuje počet uživatelů, kteří upřednostňují nakupování skrze internet zejména kvůli komfortu a přijatelnějším cenám. Ovšem předběhnout konkurenci ve výsledcích vyhledávání není až tak jednoduché, a tak doporučujeme zakomponovat do marketingové strategie mimo ostatní nástroje i PPC reklamu.
Pokud jste o PPC reklamě ještě nikdy neslyšeli, můžeme vám ve zkratce shrnout, co vůbec ta tři písmenka zahrnují. Jedná se o reklamu, u které platíte pouze v okamžiku, kdy uživatel na reklamu klikne a dostane se na vaši webovou stránku, takto se dá efektivita reklamy perfektně měřit, protože máte v systémech k dispozici čísla. Z nich lze vyvodit, zda je reklama úspěšná, prodělečná a podobně.
PPC reklama na Googlu i Seznamu
Pravděpodobně jste si už všimli, že když něco vyhledáváte na Googlu či na Seznamu, první výsledky jsou označeny jako reklama. Čím výše budete, tím větší šance je, že na vás potenciální zákazník klikne a objedná si zrovna u vás, ať už zboží či službu. Dají se měřit i konverze, což znamená, že dokážete zjistit, zda návštěvník, který se dostal na vaši webovou stránku přes reklamu, udělal nějaký nákup či odeslal poptávku. PPC reklama je opravdu silný marketingový nástroj.
Většinou se lidé zaměřují pouze na jeden vyhledávač, což je ale chyba. V České republice jsou Google a Seznam poměrně vyvážené vyhledávače, a tímto způsobem zbytečně ztrácíte zákazníky.
PPC reklamu svěřte do rukou odborníků
Jestliže si říkáte, že zvládnete nastavit pár kampaní sami, potom jste na omylu. Ano, zvládli byste udělat reklamy v systému, ale rozpoznáte, zda je reklama opravdu úspěšná, úderná a lákavá? Naštěstí existují PPC specialisté, kteří mají svou práci v malíčku.