Přinášíme nápady na vizitky, které nezapadnou v propadlišti dějin
Vizitky jsou stále v módě. Čím originálnější vizitku budete mít, tím je větší pravděpodobnost, že zaujmete. Vizitkou můžete představit nejen sebe nebo svou firmu, ale i své produkty či služby. A nabízet je můžete prakticky kdekoliv.
Obsah článku
Vizitky jsou stále v módě
Vizitky rozhodně i dnes patří mezi účinné marketingové nástroje. Ovšem zapomeňte na obyčejné vizitky z 90. let. Dnešní vizitky jsou úplně někde jinde. Mohou sloužit i jako záložka do knihy, poznámkový lístek nebo může jít třeba i o samolepku. Než si tedy vizitky necháte vůbec navrhnout, měli byste mít jasno, jak by měly vypadat.
Myslete na to, že musí obsahovat klíčové informace, avšak k dispozici je na ně jen malý prostor. Nesmí chybět vaše jméno nebo název firmy, webové stránky a případně i další kontaktní údaje. Je dobré vědět, že čím méně textu na vizitce bude, tím bude zajímavější. Aby totiž vizitka zaujala, musí být originální a jednoduchá. Pro zjednodušení a odlehčení je možné vytvořit a použít i QR kód.
Mějte také na paměti, že veškeré uvedené informace musí být dobře čitelné. Raději uberte na textu a přidejte na velikosti písma. A rozhodně je nutné myslet i na volbu vhodného fontu. Například kaligrafické písmo je sice krásné, ale na vizitku nepatří.
Použijte fantazii a tvořte
I když se budete muset při navrhování vizitek řídit grafickými pravidly, zapojte i fantazii. Podívejte se na internetu a nechte se inspirovat. Jestliže si nebudete vědět sami rady, můžete požádat o pomoc šikovného grafika.
Co se barevnosti týče, příliš to nepřehánějte. Lepší jsou světlé a nepřeplácané vizitky. Případné barvy by pak měly vycházet z vašeho loga. Vizitky musí se výsledku působit vzdušně, svěže a elegantně.
Pro zpestření můžete využít glitrových nebo metalických barev, případně se můžete pustit i do vytvoření 3D efektu. A špatně nemusí vypadat ani jednoduchá fotografie nebo obrázek na vizitce. Musí mít však jasnou spojitost s vámi nebo s vaší firmou.
Vyhněte se častým chybám
Mezi nejčastějších chyby patří obyčejná, nevýrazná a všední vizitka. Nikoho nezaujme a člověk, kterému ji dáte, na ni rychle zapomene. Naštěstí dnes už můžete využít i mnoho softwarových šablon nebo se nechat inspirovat vzorovými vizitkami, které jsou k dispozici online.
To samé platí i v případě použitého materiálu. Vizitka musí být na kvalitním pevném papíře a musí působit příjemně. Nekvalitní vizitka evokuje i nekvalitní podnikání nebo produkty či služby, které nabízíte. A může tak případné zákazníky odradit.
Vyhněte se i chaoticky vypadajícím vizitkám, kde je moc textu a moc barev. A ještě před odesláním do tisku nechte vizitky zkontrolovat někým dalším, abyste předešli případným chybám. Ty už pak pochopitelně dodatečně opravit nelze.
Svěřte vizitky profesionálům
I v případě, že máte doma kvalitní tiskárnu, která si s vizitkami poradí, měli byste si vizitky nechat vytisknout u profesionálů. Budou pak pochopitelně v úplně jiné kvalitě a na zákazníky zapůsobí mnohem lépe než podomácku vyrobené kartičky. Tisk vizitky navíc není tak nákladný, tudíž si tuto službu může dopřát skutečně každý.