Remarketing
V obchodování jde samozřejmě o to, aby se podařilo směnit nabízené zboží a služby za peníze. Kvůli tomu se přece obchoduje. Kvůli tomu a ničemu jinému.
Pokud se má v obchodování dařit, je logicky třeba, aby k obchodníkům zavítával dostatek lidí a aby tu tito utráceli. A proto je v první řadě třeba, aby k dotyčnému obchodníkovi zavítávalo co nejvíce lidí.
Ovšem z takových návštěvníků logicky ještě žádné výhody neplynou. Ti se sice mohou o to nabízené zajímat, ale z pouhého zájmu ještě nikdy nikdo nezbohatnul. Lidé musí k obchodníkovi nejen přijít, ale také u něj nakoupit. To znamená, že se musí ti, kdo projeví určitý zájem, taky přimět k uzavření obchodu.
Chodí to tak v kamenných provozovnách a v internetových obchodech jakbysmet.
Pokud někdo provozuje e-shop, často se může setkat s tím, že k němu leckdo zavítá, aniž by tam utratil byť i jen jednu jedinou korunu. Prostě někdo vstoupí na dotyčné stránky, něco si tam prohlédne a pak zase zamíří někam jinam. A to je chyba.
Chyba, již je záhodno napravit. Což je možné. Protože ne všichni v takovém internetovém obchodě při první návštěvě nenakoupí proto, že by snad neměli o to nabízené zájem. Prostě si někdy chtějí koupi promyslet, někdy se potřebují porozhlédnout i jinde a porovnat výhodnost různých nabídek, někdy jim to nevyjde časově a podobně.
A tak se je třeba těm, kdo na určitý web zavítali, ale nenakoupili, připomínat. Aby na svůj prvotní neuskutečněný záměr nezanevřeli, případně aby nezapomněli, kde že to hledali. A k tomuto účelu slouží počínání zvané remarketing. Díky tomuto lze opakovaně oslovovat potenciální zákazníky, kteří tu doposud neuskutečnili žádoucí obchodní transakci.
Stačí na takový obchodníkův web nasadit potřebné kódy pro sledování akcí a chování návštěvníků, zanalyzovat získaná data, vytvořit skupiny návštěvníků a potřebné textové i grafické reklamy a spustit a následně vyhodnocovat a upravovat reklamní kampaně na vybraných reklamních sítích, a úspěch se nakonec dostaví. Úspěch spočívající v tom, že ti váhající přece jenom nakoupí. Což je to, oč tu jde.