SEO není tak komplikované, jak si možná myslíte
Pro úspěch vašich aktivit na poli SEO potřebujete ovládat umění komunikace. Bez něj se neobejdete v žádném podnikání, a přesto se stává, že je právě v této oblasti vytlačeno na úplný konec. Často jsou marketéři a správci webů tak soustředění na klíčová slova a optimalizaci pomocí kvalitnějšího zdrojového kódu, že zapomenou na jednu z nejdůležitějších složek SEO. Tou jsou linky.
Linky umístěné na jiných relevantních webech, které jsou spravovány opět lidmi. Pokud nedovedete efektivně komunikovat s ostatními, váš web se linků nedočká. Tento článek si klade za úkol popsat jednu z nejefektivnějších metod, jak dostat linky na ostatní weby.
Obsah článku
SEO, to je sázení semínek
SEO specialisté připomínají více než co jiného zkušené zemědělce. Každá taktika, zaměřená na zlepšení pozic vašeho webu ve výsledcích vyhledávání, trvá velmi dlouho a vyžaduje péči. Stejné je to s budováním linků. Pokud dnes začnete, první výsledky se dostaví nejlépe po několika měsících tvrdé práce. Existuje mnoho rad a postupů, které slibují rychlé výsledky a razantní změnu pozic, ale otázkou je, jaké jsou reálné výsledky takových metod. Buď web dostanou na přední příčky na několik týdnů, nebo mu tak pochroumají reputaci tak, že nezbude nic jiného, než změnit doménu.
Dvě možnosti
Existují v zásadě dva způsoby, jak se dopracovat k linku na jiném webu. Buď můžete produkovat tak kvalitní a neobyčejný obsah, že se o vás weby z vašeho oboru jenom poperou, a vy se o budování sítě linků vůbec nemusíte starat. Pokud ovšem nepatříte mezi weby s tak atraktivním obsahem, můžete využít druhou velmi účinnou metodu. Tím je tzv. krádež linků.
Nejedná se o krádež v pravém smyslu slova, naopak, využíváte nejstarší obchodní metody, která vždy fungovala a fungovat bude. Výměnného obchodu. Jak funguje v případě linkbuildingu se dozvíte právě teď.
Konkurence
Prvním předpokladem, který je zapotřebí k úspěšnému získání linků pomocí této metody, je zevrubná znalost vaší konkurence. Pokud takovými vědomostmi ještě nedisponujete, co nejrychleji si potřebné informace sežeňte. Budete je potřebovat i v jiných oblastech podnikání, než pouze v SEO.
Jakmile máte připraven seznam vašich největších konkurentů, přišel čas využít některý z mnoha internetových nástrojů, který vám umožní zjistit, jaké domény odkazují na webové stránky vaší konkurence. Takových nástrojů existuje větší množství, liší se pouze v množství funkcí, které uživateli poskytují. Práci vám především usnadní, když se ve vyhledávání zbavíte duplicitních domén.
Hlavním cílem této aktivity je získat obecný přehled o obsahu, na který je odkazováno. Je to informativní článek, plný tvrdých dat, nebo názor? Vypadá dobře, má kvalitní formátování? Nebo se zdá, jako kdyby ho napsal člověk téměř negramotný? Všechny tyto charakteristiky se vám budou hodit při dalším kroku.
V dalším kroku bude váš záměr velmi jednoduchý. Kontaktujte osobu, která spravuje daný web, na kterém má vaše konkurence umístěný svůj link. A přesvědčte ji, aby na něj umístila místo konkurenčního linku ten váš.
Hodnota za hodnotu
Teď je třeba vybrat správný web, u kterého aplikujete výše zmíněný postup. Nejlepší způsob, jak toho dosáhnout, je znovu si otevřít seznam domén, na kterých má vaše konkurence linky, a vybrat z nich především blogy, dále všechny zpravodajské a komunitní weby. Existuje několik důvodů, proč je právě u těchto webů větší šance, že se správcem obsahu dosáhnete dohody:
· Reportéři a blogeři potřebují témata, o kterých mohou psát
· Zájmové skupiny a komunity potřebují na svých stánkách nový a relevantní obsah, jinak riskují ztrátu zájmu členů
· Vše je zde založeno na subjektivních měřítcích, nemusíte doopravdy poskytovat lepší obsah či služby, pouze o tom musíte příslušného člověka přesvědčit
A právě zde se chopí slova výměnný obchod. Identifikovali jste potenciální zákazníky. Nabízíte správcům webů obsah, který potřebují pro své zákazníky. A za to, že takto uspokojujete jejich potřebu, žádáte protislužbu. V tento moment máte opět na výběr, jakou podobu bude vaše případná spolupráce s konkrétním webem mít.
Takže, klasický a méně náročný způsob může vypadat následujícím způsobem. Kontaktujete správce daného webu skrz email, ve kterém se pokusíte:
1. Vybudovat mezi vámi vztah
2. Nabídnout konkrétní řešení
3. Požádat o link
Cílem je vyniknout nad záplavou jiných emailů osobním přístupem. Je člověk, kterému píšete zároveň redaktorem? Zmiňte jeden z jeho článků. Je to odborník přes určité téma? Zaměřte se také na něj. Účelem je vytvořit vztah, působit důvěryhodně a přirozeně. Poté nabídněte hodnotu, kterou by váš protějšek mohl potřebovat. Jedná-li se o správce profesního časopisu, nabídněte mu rozhovor, nebo možnost otisknout váš vlastní článek. Musíte poskytnout službu. A musíte to být vy, kdo učiní první krok.
Pokud se všechno toto podaří, posledním krokem by měla být vlastní žádost o umístění vašeho linku na web nového partnera. V tuto chvíli by měl být podobným návrhům mnohem více otevřen, poté, co se přesvědčil o zisku, který mu může spolupráce s vámi zajistit.
Závěrem tedy krátká rekapitulace většiny z toho, co zde bylo řečeno. Úkolem této metody je získat linky, které momentálně nemáte k dispozici. Buď můžete produkovat špičkový obsah, nebo se budete muset spolehnout na klasický linkbuilding.
To jediné, co se musíte naučit, abyste byli úspěšní s touto SEO metodou, je schopnost prodávat. Prodejte sami sebe, vaši stránku, příběh či pouhý jeden článek. Více o linkbuildingu zde.