VISA představuje maloobchodní transakce s využitím rozšířené reality
Visa představila v rámci londýnské přehlídky pánské módy první platební technologii na světě s využitím tzv. rozšířené reality (RR).
Visa spolupracuje s vývojáři aplikace Blippar na inovativním řešení pro e-commerce, které pomocí rozpoznávací funkce chytrého telefonu a rozšířené reality umožní okamžitě zakoupit například značkové oděvy přímo z mola módní přehlídky.
Vyspělá technologie RR inteligentně propojuje nakupování online a klasický „offline“ nákup v prodejně. Nejen, že umí rozeznat daný produkt, ale navíc uživateli umožní, aby si jej okamžitě zakoupil. Nakupující jednoduše nasměruje mobilní zařízení na produkt, který ho zaujal, a aplikace výrobek rozpozná a nabídne možnost nákupu prostřednictvím registrované platební karty.
Že má systém reálnou využitelnost v obchodním prostředí, se potvrdilo už v rámci módní přehlídky předního britského návrháře Henryho Hollanda letos v červnu. Zájemcům o vybraný módní kus stačilo přidržet chytrý telefon směrem k vybranému oděvu a následující den po dokončení transakce bylo zboží zákazníkovi doručeno.
“Rozšířená realita má obrovský potenciál a v dohledné době změní celý sektor maloobchodu. Představte si budoucnost, v níž se svolením kamaráda namíříte svůj telefon na jeho nové oblečení, a aplikace rozpozná, o jaký produkt se jedná, vyhledá ho ve vaší velikosti a nabídne vám možnost doručení až do domu,“ říká Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa pro Česko a Slovensko. “V případě úspěchu bude technologie v průběhu tohoto roku nabídnuta dalším obchodníkům k využití ve velkém,“ dodává.
Jedná se o už druhý případ spolupráce Visa a Henryho Hollanda. Jejím smyslem je ukázat, jak bude v příštích letech vypadat nakupování, interakce se zákazníky a jakým směrem se ubírají technologické trendy. Už v září 2015 společně představili nositelnou elektroniku, která umožnila historicky první „ostrou“ transakci přímo z přehlídkového mola London Fashion Weeku.
“Neustále posouváme hranice využívání nejmodernějších technologií, abychom obchodníkům i zákazníkům nabídli co nejhladší nakupování a placení. Projekt s rozšířenou realitou opět ukazuje, jak lze pomocí inovativního platebního řešení propojit mainstreamovou módu s nakupováním. Doufáme, že tento posun od tradičního způsobu nakupování představuje cestu, se kterou se v prodeji konfekční módy budeme setkávat co nejdříve,“ uvádí Hendrik Kleinsmiede, Visa.